انتخاب بهترين عطر زنانه براي تابستان

۴ بازديد

 

حتما تا به حال اين را سوال را از خود پرسيده ايد كه عطر زنانه مناسب فصل تابستان كدامند؟ تابستان، فصل دوم سال كه به آن موسم گرما ميگويند.

مزاج تابستان گرم و خشك است. با توجه به اينكه تابستان فصلي گرم است اما جالب است كه در ايران بسياري از مناطق هوا سرد است. با اين حال در جنوب كشور تابستاني سوزناك داريم. به همين دليل است كه ايران را كشور چهارفصل مي نامند.

در تابستان از عطرهاي ملايم و يا عطرهايي كه پايه خوراكي دارند استفاده كنيد. در تابستان براي استفاده از عطر بايد: آنرا روي نبض خود اسپري كنيد.مچ دستتان را به هم نماليد. در محل مناسب عطر را نگهداري كنيد و….

 

در فصول گرم سال از چه عطري استفاده كنيم؟

همانطور كه همه ما مي‌دانيم تابستان به خاطر دماهاي شديد و بالاي محيط احساس گرما مي كنيم و دماي بدنمان بالا مي رود. در اين زمان، بانوان عزيز ترجيح مي دهند از يك عطر خنك زنانه و آرامش‌بخش و بادوام استفاده كنند.

هر شخصي فرومون هاي مخصوص به خود را دارد كه او را نسبت به ديگران متمايز مي كند. همچنين تركيب اين فرومون ها با عطر باعث مي شود هر فرد بوي مخصوص و متفاوتي داشته باشد.

فصل تابستان داشتن طراوات و شادابي را ايجاب مي كند؛ عطري كه رايحه دلچسبي را دارد به عنوان مظهري از عطري كامل تلقي مي‌شود.  روغن هاي اسانس و عطرها هنوز بخش مهمي از زندگي روزمره مردم هستند و همان طور كه مد از زمستان تا تابستان تغيير مي كند عطر شما هم بايد از زماني به زمان ديگر تغيير كند.

اگر عطري بسيار قوي و گرم باشد، در تابستان قوي تر حس مي شود. بنابراين رايحه هاي تابستاني در مقايسه با عطرهاي زمستاني معمولا خنك‌تر و با طراوت هستند. در تابستان رايحه هاي موجود در عطر خنك زنانه از قبيل گل ياسمن، سنبل و مريم محبوب زنان اند. در اين فصل بايد از انتخاب رايحه هايي مانند وانيل كه طبع گرم دارند خودداري كنيد.

معمولا در تابستان، استفاده از رايحه هايي مانند دارچين، وانيل ، مشك، چوب صندل و مشابه اين ها پيشنهاد نمي شود. اين رايحه ها احساس گرماي بيشتري ايجاد مي كنند و باعث نارضايتي فرد مي شوند. رايحه هاي ملايم مركبات، ليمو، پرتقال، گريپ فروت و گل ها و… نيز براي اين فصل مناسب هستند و به علاقه مندان به اين نوع رايحه ها پيشنهاد مي شود.

 

نحوه خريد عطر و ادكلن توسط اشخاص مختلف

افراد از شيوه هاي مختلف و گاهي عجيب و غريبي براي انتخاب عطر و ادكلن مورد نظر خود استفاده مي كنند. برخي افراد جوان هنگام خريد عطر از دوستان خود تقليد مي كنند و رايحه اي را كه دوستشان انتخاب نموده را انتخاب مي كنند و نمي دانند كه رايحه عطر مي تواند با نوع پوست تغيير كند.

برخي از افراد نيز فقط به شيشه هاي پر زرق و برق عطر توجه نموده و عطري را كه شيشه زيباتري داشته باشد انتخاب مي كنند و گاهي نيز بيلبوردهاي تبليغاتي در انتخابشان بي تاثير نيست.

بيشتر افراد مسن نيز كه از جواني دنبال كننده برند خاصي بوده اند سعي مي كنند به همان برند وفادار باشند . برخي نيز اصلا به رايحه مورد علاقه و يا برند خاصي توجه نمي كنند و از هر عطري استفاده مي كنند.

 

 

ويژگي‌هاي بهترين عطر زنانه براي تابستان 

رايحه ملايم:

بهتر است عطري كه براي استفاده در تابستان استفاده مي‌كنيد، ملايم و سبك باشد. رايحه عطرهاي تابستاني معمولاً گل و مركبات است كه بوهاي شيرين، گلي، طبيعت و ترش و عطر خنك دارند. عطرهاي تابستانه به‌دليل ساختار سبكي كه دارند معمولاً روزمره هستند و ماندگاري آن‌ها به‌نسبت عطرهاي سنگين و مجلسي پايين‌تر است.

 

رايحه برپايه طبيعت يا خوراكي:

عطرهاي تابستانه معمولاً داراي رايحه انواع خوراكي مانند نعنا، ادويه، پرتقال، ليمو، وانيل، دارچين و حتي زنجبيل هستند. در برخي مدل‌ها از بهترين عطر خنك زنانه از اسانس‌هايي مانند اقيانوس، گل، چوب، جنگل و … استفاده شده است. دسته‌اي از عطرها هم وجود دارند كه از دو سري رايحه قبلي در آن‌ها استفاده شده و تركيبي هستند.

 

استفاده به اندازه:

هيچ‌گاه چه در فصل‌هاي گرم و چه در فصل‌هاي سرد، بيش‌ازاندازه از عطرها استفاده نكنيد. مصرف بيش‌ازحد تنها باعث مي‌شود بويي غليظ و آزاردهنده داشته باشيد. حتي اگر زياد تعريق كرده‌ايد هم، راه ازبين بردن بوي بدن استفاده بيش‌تر از عطر نيست.

 

ماندگاري بيش‌تر عطر:

عطر را بر روي پوست تميز و بدون تعريق استفاده كنيد. بهتر است كساني كه پوست خشك دارند، قبل از عطر از مرطوب‌كننده بر روي پوست‌شان استفاده كنند تا ماندگاري عطر بالاتر برود. از عطرهاي غليظ استفاده كرده و آنرا روي نقاط داراي نبض اسپري كنيد. روي موهاي‌تان هم عطر بزنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.