دليل محبوبيت عطر كلاسيك چيست؟

فروشگاه ايران پرفيومز

دليل محبوبيت عطر كلاسيك چيست؟

۴ بازديد

 

اصطلاح كاربردي عطر كلاسيك اولين بار در دوره رنسانس استفاده شد كه باعث ايجاد تحول عظيمي در صنعت مد، عطر و تكنولوژي اروپا اتفاق افتاد. در دنياي كلاسيك‌ معمولا با نگاهي منحصر به فرد به دنبال تعبير نظم و سادگي در زندگي خود هستيم. دركي كه جامعه از سبك عطر كلاسيك دارد به معناي چيزي است كه به كمال رسيده و عالي ترين محصول فرهنگي است. در ادامه مقاله ايران پرفيومز با ما باشيد كه بگوييم عطر كلاسيك چيست و به شما عطر هاي كلاسيك را معرفي كنيم.

 

عطرهاي كلاسيك و استفاده از مواد غير معمول در آن

هرچند با اختراع رايحه‌هاي مصنوعي امروزه انواع رايحه‌ عطر مورد استفاده در عطرها نسبت به پنچاه سال گذشته بسيار بيشتر شده‌اند و گونه‌هاي متنوع‌تري از عطرها تهيه مي‌شوند اما در طول زمان برخي از رايحه‌هاي قديمي به دليل افزايش قيمت و كمياب شدن به فراموشي سپرده شدند و يا تركيب آن‌ها با رايحه‌هاي جديد غيرممكن شده است. امروزه براي بوييدن رايحه‌هايي مانند چوب صندل هندي، مشك و عنبر بايد به سراغ عطرهاي قديمي برويم، از طرف ديگر اين عطرها به ما تصور بهتري از اين كه گذشتگان چه رايحه‌هايي را مي‌پسنديده‌اند مي‌دهد مثل رايحه آلوي سياه در عطر Guerlain Mitsouko و يا رايحه گل‌هاي متعدد در عطرهاي شماره ۵ شانل و يا عطر ژان پاتو. براي خريد عطر و ادكلن اينجا كليك كنيد.

 

عطر كلاسيك چيست؟ 

عطر كلاسيك به عطري گفته مي شود كه سال هاي طولاني از معرفي آن گذشته باشد، ولي باز هم توليد شود. به كمك خانواده هاي سلطنتي در جاي جاي اروپا در دوره ي رنسانس، اتحاد صنعت مد و عطر سازي بيش از پيش پيشرفت كرد. مسير رشد صعنت عطرسازي نيز از آنجا آغاز شد.

 

 

 

استفاده از عطر در دوره ي رنسانس

در دوره ي رنسانس در انگلستان، فرانسه و ديگر ملت هاي اروپايي به درخواست خانواده هاي سلطنتي و خاندان هاي بزرگ اروپا عطرهايي طراحي شدند. در اين دوره مردم معتقد بودند حمام كردن و شستشوي بدن باعث انتقال بيماري و شيوع آن مي شود.

به جاي آن از عطر ها براي از بين بردن بوي بد بدن خود استفاده مي كردند. اينگونه بود كه استفاده از واژه ي عطر سلطنتي به جاي عطر كلاسيك رواج يافت. اين موضوع كاملا واضح است كه عطر هرقدر قديمي تر باشد داراي تاريخچه و داستان بيشتري خواهد بود. آنها هميشه به نوعي محترم تر از سبك مدرن و امروزي خود بوده اند و براي كساني كه همواره سبك هاي خاص و عطر اصيل را ميپسندند، انتخاب هايي مطمئن تر هستند.

 

بسته بندي عطرهاي كلاسيك

هرچند محتويات بسته بيش از خود آن اهميت دارد اما زيبايي بطري و بسته بندي نيز در جذابيت عطر نقشي اساسي دارد از فرم زيبايي سيبي شكل عطر نينا ريچي تا فرم مينيمال عطر شماره ۵ شانل. در گذشته طراحان نام آوري بطري عطرها را طراحي مي‌كردند مثلا چير ديناند كه طراحي بطري عطر اوپيوم ايو سن لورن و مژي نوار لانكوم را به عهده داشته است. در عطرهاي كلاسيك ميان رايحه عطر و فرم بطري ارتباط تنگاتنگي وجود دارد اما امروزه بسته بندي و نگهداري عطر و ادكلن  توسط گروه متفاوتي از طراحان صورت مي‌گيرد و كاملا مستقل از رايحه است.

نام عطرهاي كلاسيك 

يكي از چالش برانگيزترين مراحل راه اندازي يك خط توليد جديد عطر انتخاب نام براي آن است. آراميس، ميتسوكو، هابانيتا، چالدي، كابوچارد، اوپيوم و … همگي نام‌هاي عطرهاي كلاسيك معروف هستند. نام‌هاي ساده‌اي كه معنا و تلفظ زيبايي دارند و با رايحه عطر نيز به خوبي همخواني دارند.

 

عطرهاي كلاسيك محبوب سلطنتي ها

در ميان طرفداران صنعت عطرسازي كمتر كساني هستند كه به دنبال انتخاب هاي ويژه افراد مشهور، سوپر استارها و خانواده هاي سلطنتي نرفته باشند. همچنين كمتر شاهد كساني هستيم كه سعي نكرده باشند از سليقه ي شخصي آنها الگو برداري كنند. اين الگو برداري ها و پيروي ها هميشه دگرگوني هايي در فروش يك سري برند ها و محصولات در پي داشته است.

همين موضوع باعث شده خانواده هاي سلطنتي نگاه ويژه تري به انتخاب عطر مناسب داشته باشند. بدون شك در انگلستان، فرانسه و در بقيه ملت هاي اروپايي اين كه هر شخص از خانواده ي سلطنتي يك عطر امضا داشته باشد به يك عرف تبديل شده بود. عطرهايي كه در پشت تركيباتشان رازهايي به صورت نهفته محافظت شده بودند.

 

شيشه‌هاي جذاب عطر و ادكلن

البته كه محتواي درون شيشه‌هاي عطر از ظاهر آن‌ها مهم‌تر است، اما موضوع اين است كه تناسب شيشه و عطر درون آن مي‌تواند به جذابيت بيشتر ادوكلن‌ها كمك كند. يكي از ويژگي‌هاي بسيار مثبت ادوكلن‌هاي كلاسيك دقيقاً همين  موضوع است. امروزه خود ادوكلن‌ها را گروه‌هاي خاصي طراحي مي‌كنند و شيشه‌ها را گروه‌هاي بازاريابي. به همين دليل است كه آن جذابيتي كه در اودكلن‌هاي اصيل و كلاسيك ديده مي‌شد اكنون به‌ندرت در شيشه عطرهاي مدرن وجود دارد.

 

https://www.otag.ir/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b9%d8%b7%d8%b1-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%88-%d8%b9%d8%b7%d8%b1-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.