دستگاه خوشبو كننده سرويس بهداشتي

۴ بازديد

اسپري‌هاي خوشبو‌كننده هوا نخستين بار در سال 1320 به بازار ايران معرفي شدند و از آن موقع تاكنون روز به روز محبوب‌تر شده‌اند اما  با مشخص‌شدن مضرات اسپري‌هاي گردپاش، توليدكنندگان انواع ديگري از خوشبوكننده‌هاي هوا را به بازار معرفي كردند. امروزه مي‌توان آن‌ها را در اشكال مختلف در قفسه فروشگاه‌ها يافت. شما مي‌توانيد اين محصولات را از اغلب فروشگاه‌هاي لوازم خانگي، آشپزخانه، بهداشتي و كادويي تهيه كنيد.

 

اسپري خوشبو كننده دستشويي 

بوهاي مختلفي در خانه مي‌پيچد. بوي خوش غذا از آشپزخانه. بوي مادۀ شوينده از لباس‌هاي تازه ‌شسته‌ شده. بوي ادكلن اعضاي خانواده كه از اتاق‌هاي‌شان خارج مي‌شوند و بيرون مي‌روند. و البته بوهاي نامطبوعي كه ممكن است بسيار آزاردهنده باشند. همۀ بوهايي كه در خانه در جريان هستند، به بخشي از هويت خانه تبديل مي‌شوند. وقتي وارد خانه مي‌شويم يا مهماني را دعوت مي‌كنيم، هر بوي نامطبوعي آزاردهنده است.

يكي از اين بوهاي آزاردهنده كه معمولاً در هر خانه‌اي ممكن است بپيچد، بوي بد سرويس بهداشتي است. اين بخش از خانه در قديم در حياط ساخته مي‌شد. يا از بخش نشيمن، اتاق خواب و آشپزخانه‌ها جدا بود. حتي قبل از رشد روزافزون آپارتمان‌ها، معمولاً سرويس‌هاي بهداشتي خانه‌ها يك ورودي ديگر داشت كه فاصلۀ نشيمن و دستشويي را بيشتر مي‌كرد. بنابراين هيچ وقت بوي بد آن در خانه نمي‌پيچيد. اما در خانه‌هاي كوچك امروزي، اين بخش از خانه كاملاً به بخش‌هاي ديگر باز مي‌شود و كمترين بويي ازآن در همه جاي خانه مي‌پيچد.

سيستم هاي تهويه هوا ، يك راه حل بسيار كاربردي براي عبور از اين مشكل است . اين سيستم با گردش هوا ، مانع از ساكن ماندن آن مي شود و همين امر از گسترش بوي ناخوشايند در محيط جلوگيري مي كند . از اين سيستم در بسياري از نقاط ساختمان و به خصوص در سرويس هاي بهداشتي استفاده مي شود . اما در برخي از مكان ها ، امكان به كار گيري آن وجود ندارد و به همين دليل مشكل همچنان پابرجا مي باشد . راه حل ديگر استفاده از خوشبود كننده ها است كه داراي انواع بسيار متنوعي هستند .

يكي از انواع اين محصولات دستگاه خوشبو كننده هوا تايمردار است . راه حلي ساده و بسيار كاربردي كه اين امكان را دارد تا علاوه بر جلوگيري از به وجود آمدن و گسترش بوي ناخوشايند ، بتواند با استفاده از خوشبو كننده اي كه در داخل خود دارد ، رايحه اي معطر و خوشبو را در محيط پراكنده نمايد . بزرگترين ويژگي دستگاه خوشبو كننده هوا را مي توان اتوماتيك بودن آن دانست كه ديگر نيازي به دخالت دست ندارد .

 

 

دستگاه خوشبو كننده دستشويي 

دستگاه خوشبو كننده سرويس بهداشتي  برخي ديگر هم بصورت كاملا اتوماتيك بوده و با مخزني كه در دستگاه تعبيه شده رايحه يا عطر مورد نظر ريخته مي شود و با استفاده از تنظيماتي كه قابليت كنترل از راه دور را هم دارد شروع به كار مي كند كه معمولا اين دستگاهها برقي بوده و بر اساس متراژ فضايي كه مورد استفاده قرار مي گيرد مدلهاي مختلف و متنوعي دارد. كه از فضاي 100 متر مربعي تا 1000 متر مربع و 4000 هزار متر مربع را هم پوشش مي دهد. نكته مهم در اين دستگاهها اين مي باشد براي رايحه درماني نيز مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

عملكرد مواد خوشبو كننده سرويس بهداشتي چگونه است؟ 

اين مواد به محض اسپري شدن در هوا، سلول‌هاي موجود در مخاط بيني را تحريك كرده و به جريان خون راه مي‌يابند. مواد التهابي از اين طريق خود را به سلول‌هاي عضلاني مجاري تنفسي فوقاني و تحتاني مي‌‌رسانند و مخاط ريه را دچار التهاب كرده و آن طور كه روي موش‌ها آزمايش شده، باعث بروز مشكلات عصبي نيز مي‌شوند‌. ناگفته نماند عطر و ادكلن هم از اين موضوع مستثنا نيستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.