خوشبو كننده صنعتي

فروشگاه ايران پرفيومز

خوشبو كننده صنعتي

۴ بازديد

تأثير يك رايحه مناسب بر روي احساسات و قدرت تصميم گيري افراد به قدرري زياد مي باشد دستگاه خوشبو كننده هوا را مي توان در گروه دستگاهي دانست كه در حال حاضر مورد توجه بسياري از مراكز قرار گرفته و استفاده از آن بسيار رايج شده است. اين دستگاه هاي محبوب و پركاربرد را مي توان يكي از دستگاه هاي قابل استفاده در مراكز تجاي، اداري، هتل ها، رستوران ها،فروشگاه ها و... دانست. حتي در مواردي از مدل هاي خانگي دستگاه هاي خوشبو كننده هوا در محيط هاي مسكوني نيز بهره گرفت.

دستگاه خوشبو كننده هوا صنعتي EA5000 يك سيستم پيشرفته براي معطر سازي و خوشبو كننده هوا است كه به منظور ارتقاي كيفيت هوا در محيط هاي سرپوشيده و مسقف مورد استفاده قرار مي گيرد. اين دستگاه عطر افشان منحصر به فرد فضاهاي كوچك و بزرگ را با پوشش دهي بسيار بالا و كمترين ميزان مصرف اسانس خوشبو كننده هوا ، عطر افشاني مي كند.

 

انتخاب دستگاه خوشبو كننده هوا 

در فضاهاي بسته يكي از ناخوشايندترين مشكلات وجود بوي نامطبوع مي باشد كه بسيار آزاردهنده مي باشد . در فضاهاي بسته گردش هوا محدوديت دارد به همين دليل بوي نامطبوع به سادگي در محيط پخش مي شود . پخش بوي نامطبوع در محيط هاي اداري ، آموزشي و عمومي يك مشكل بزرگ است .

يك راه حل مهم براي حل اينجور مشكلات استفاده از سيستم هاي تهويه هوا مي باشد . سيستم هاي تهويه هوا با گردش هوا مانع ساكن ماندن آن مي شوند . در بسياري از نقاط ساختمان مانند سرويس بهداشتي از سيستم تهيه هوا استفاده مي شود . متاسفانه در برخي فضاها امكان استفاده از سيستم هاي تهويه وجود ندارد ، بنابراين مشكل پخش بوي نامطبوع هم چنان پا برجا خواهد ماند . استفاده از دستگاه خوشبو كننده هوا در فضاهايي كه امكان استفاده از سيستم تهويه هوا وجود ندارد راه حل مناسب و كاربردي است .

استفاده از بوگيرها و خوشبوكننده ها تا حد زيادي مشكل را برطرف مي كرد ، اما كارايي لازم را نداشتند . همان طور كه مي دانيد بوگيرها بايد در جايي ثابت قرار بگيرند تا در محيط مورد نظر بوي خود را به طو مداوم منتشر كنند ، اما در چنين شرايطي اين امكان وجود دارد كه يك بوي ناخوشايند و تند ايجاد شود . به علاوه اسپري هاي خوشبو كننده را بايد به صورت دستي در فضاي مورد نظر اسپري نمود ، اما بعد از مدتي بوي آن از بين خواهد رفت .

 

 

نحوه عملكرد دستگاه عطر افشان صنعتي 

يكي از تكنولوژي هاي مؤثر كه مي توان از آن به عنوان اساس كار دستگاه خوشبوكننده هوا يا دستگاه پخش كننده رايحه نام برد، تكنولوژي اتميزيشن مي باشد، به اين ترتيب كه مولكول هاي موجود در دستگاه كه حاوي رايحه مشخص هستند، در حالت مايع دارند، اما عموما به علت سبكي، به عنوان موادي بسيار فرار شناخته مي شوند، اين مولكول ها تحت تأثير فشار ايجاد شده در داخل دستگاه خوشبو كننده هوا صنعتي  قرار مي گيرند اما با خروج از دستگاه و قرار گرفتن در فشار استاندارد به علت سبكي مي توانند به راحتي و در سرعت بالا از حالت مايع به حالت گازي تبديل شوند، اين فرايند در دماي اتاق انجام مي گردد و ذرات به طور معمول نامحلول در هوا مي باشند و همين امر موجب ماندگاري بالاتر آن ها و در نتيجه ماندگاري بالاتر رايحه اي با خود حمل مي كنند، در هوا مي باشد.

 

 

انواع دستگاه خوشبو كننده هوا

دستگاه نيمه اتوماتيك

برخي از اين خوشبوكننده هوا  به صورت دستي شروع به كار مي كنند كه همان مكانيكي ناميده مي شوند كه با نصب پشت در مي باشد برخي هم بصورت نيمه اتوماتيك مي باشند كه با قرار دادن اسپري در محفظه آن و تنظيم كردن تايمر آن شروع به كار مي كند اين نوع دستگاه ها معمولا با باطري شروع به كار مي كنند كه به دستگاه تايمر دار نيز معروف مي باشد.

اين نوع اين نوع  خوشبو كننده صنعتي حداكثر براي فضاهاي كوچك و اتاق و يا سرويس بهداشتي كوچك با متراژ 20 متر به كار مي رود. قابل بيان است كه اين دستگاه ها فقط اطراف خود را پوشش مي دهند و به خاطر اسپري بودن امكان ايجاد حساسيت و يا آلرژي تنفسي براي افراد حساس را نيز فراهم مي كند.

دستگاه اتوماتيك و برقي:

برخي ديگر از دستگاه ها هم به صورت كاملا اتوماتيك هستند و با مخزني كه در دستگاه تعبيه شده است رايحه و يا عطر مورد نظر ريخته مي شود و با استفاده از تنظيماتي كه قابليت كنترل از راه دور را هم دارد شروع به كار مي كند كه معمولا اين دستگاه ها برقي هستند و بر اساس متراژ فضايي كه مورد استفاده قرار مي گيرد مدل هاي مختلف و متنوعي دارد.

كه از فضاي 100 متر مربعي تا 1000 متر مربع و 4000 هزار متر مربع را هم پوشش مي دهد. نكته مهم در اين دستگاه ها اين مي باشد براي رايحه درماني نيز مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.